Misverstanden wintersportdekking

 

 

 

thIAV06L3I

 

 

 

 

 

 

Als je met een zogenoemde banaan van de piste af moet worden gehaald, wie betaalt hier dan voor? Veel mensen denken ten onrechte dat ze goed verzekerd zijn voor hulp bij ongelukken op wintersport. Wij helpen twee misverstanden over wintersportdekkingen graag uit de wereld.

Misverstand 1:

Als ik de dekking voor wintersport afsluit, ben ik meteen goed verzekerd voor medische kosten op wintersport, diefstal van ski’s en ongevallen.

Dit is niet waar. Een wintersportdekking is alleen een ‘upgrade’ van je andere reis- en annuleringsdekkingen, waarmee je het extra risico verzekert dat je loopt tijdens de wintersport. De wintersportdekking zorgt ervoor dat de dekkingen die je hebt afgesloten ook van toepassing zijn als je aan het skiën of snowboarden bent. Krijg je dus een ongeluk tijdens het skiën of snowboarden? Of worden je spullen beschadigd of gestolen? Dan moet je niet alleen de dekking voor wintersport hebben afgesloten, maar ook de dekkingen voor geneeskundige kosten en bagage. Alleen dan krijg je je medische kosten en spullen vergoed.  Dit geldt uiteraard ook voor eventuele andere dekkingen, zoals ongevallen, rechtsbijstand of bijvoorbeeld extra sportuitrusting.

Misverstand 2:

Als ik mijn been breek en van de piste af moet worden gehaald, vergoedt mijn zorgverzekeraar de medische hulp en de vervoerskosten.

Een zorgverzekering vergoedt weliswaar (gedeeltelijk) de geneeskundige kosten, maar de kosten voor vervoer per helikopter, banaan of gipsvlucht neemt de zorgverzekeraar niet altijd voor zijn rekening. De kosten van een genoodzaakt langer verblijf ook niet. En de rekening voor opsporing of redding en berging? Ook die kun je niet bij een zorgverzekeraar claimen. Het zijn vooral deze kosten die behoorlijk in de papieren kunnen lopen. De reisverzekering met dekking voor wintersport vergoedt deze kosten wel. Bovendien nemen de medewerkers van de alarmcentrale de hulpverlening uit handen. Zij zijn 24/7 bereikbaar. Een veilige gedachte.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sonja van As. Telefoon 0229-234 334. Email sonja@bvw.nl.

Reacties zijn gesloten.